Recenze! Nebezpečné vyhlídky - Linda Howard

Pořadi vydání: 1. vydání
Formát: 139.0 x 207.0 x 30.0 mm
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
Počet stran: 328
ISB:  978-80-7466-085-6

O autorce:
Linda Howard je uznávaná americká autorka, která o sobě tvrdí, že začala psát v devíti letech, má na kontě už dvanáct úspěšných titulů. Román Nebezpečné vyhlídky, je spíše než detektivka, oddechové čtení. Stylem mi tato autorka hodně připomíná Sandru Brown, která se čte stejně dobře.

Anotace:
Jenner a Sydney si užívají plavbu na luxusní lodi až do doby, než skupina násilníků unese Sydney a Jenner se jim musí podřídit, aby její přítelkyni neublížili. Neví, co se děje a kdo za činem stojí. Ironií osudu se její jedinou oporou stane Cael Traylor, muž, který ji drží jako rukojmí...

Děj knihy:
V prologu se ocitneme na luxusní výletní lodi. Jsme svědky narafičené hádky a Jenner, hlavní postava příběhu, se stává milenkou svého únosce. Musí se podřídit, jinak ublíží její kamarádce Syd, a to ona nechce dopustit…
Po prologu se vracíme k Jenneřinu životu o sedm let dříve. Tou dobou ještě pracuje v továrně, a asi jako většina lidí, nemá peněz nazbyt. Byt sdílí se svým, ač krásným, ale úplně neschopným přítelem Dylanem. Jednoho dne, když odchází z odpolední směny, jí jako vždy zavolá, aby mu přivezla balení piv, které však nikdy nezaplatí. Naštvaná Jenner v tom samém obchodě podá loterii. Jackpot je vysoký, a i přesto, že obyčejně nesází, pro jednou to zkusí.
Když přijde domů, a její přítel jí za nákup, který po ní požadoval, nevrátí peníze, vyhodí ho. Na podané tikety zapomene, ale když za pár dní v televizi zaslechne, že se výherce pro výhru dosud nedostavil, zkontroluje čísla a zjistí, že vyhrála. Ze dne na den, se stává milionářkou, a její život se od základu mění. Najednou se Jenner ozývají lidé, a rodinní příslušníci, které nikdy neviděla. Z přátel jsou nepřátele, a naopak. O sedm let později, už Jenner žije někde jinde. Pohybuje se převážně mezi zbohatlíky a nejlepší kamarádku ji dělá Syd, bohatá dcera úspěšného podnikatele. Naplánuji si spolu plavbu výletní lodi, která zároveň podporuje dobročinnou akci, a je určená především právě pro společenskou smetánku. Plány jim zhatí skupina únosců, která obě kamarádky zajme. Jenner musí hrát milenku svému pohlednému únosci Caelu Traylorovi, který chce i za cenu života, zabránit připravované velezradě. Podezřelý je známý politik, Frank Larkin.

Můj názor:
Kniha se zpočátku poměrně vleče, i když styl autorky je čtivý, takže celý příběh zachraňuje. Všechno to vyprávění, jak se stala milionářkou, kam se chodila bavit, problémy s vyplacením výhry, a zařizování účtu, by se podle mě, dalo smrsknout na pár stran. Potom, když už se konečně dostaneme s Jenner na plavbu luxusní lodí, a jsou uneseny, děj pěkně odsýpá. Sice tušíte, kam celý příběh spěje, ale stejně vás dialogy hlavních postav, ještě když to mezi nimi jiskří, prostě pobaví. Cael Trayler je nepochybně velmi okouzlující, a dobře vypadající chlap, který je pro svou práci schopný udělat všechno.
A vlastně ani není zločinec, spíše hrdina, to brzy Jenner dojde. Ale téhle ženské dojde nejspíš všechno, protože je tak otravně zvědavá, až to pěkné není. Dle mého soudu jsou hlavní postavy vykresleny dobře, možná víc než na jejich charaktery, dbala autorka na popisování toho, jak vypadají. I v tomto románu se objevují, jak kladné, tak záporné postavy. Osobně mi žádná nevadila, zároveň mě však žádná nenadchla. Nejvíc prostoru zde dostávají právě Ceal a Janner. Neustále se hádají, ale ani jednomu to doopravdy nevadí, protože se vzájemně přitahují. V příběhu vystupují i jiné postavy, ale spíše se tam jen mihnou, takže se o nich moc nedozvíte. Já bych tento román asi neřadila mezi detektivní, protože v příběhu nikdo po nikom vlastně nepátrá (ústředním motivem je spíše milostné vzplanutí hrdinů). Skupinka lidí se snaží zabránit něčemu, co může skončit velmi špatně. Kniha je však dobře napsaná, místy naivně, ale pokud hledáte čtení, u kterého si chcete odpočinout, tak je to přesně něco pro vás.

Hodnocení:
Pěkné, zábavné, oddechové čtení, které se bude líbit především ženskému osazenstvu. Navíc má kniha i pěknou obálku, jediné mínusy této knihy jsou občas zdlouhavé pasáže – první polovina. A tak trochu naivita, jinak příjemné čtení. Z pěti hvězdiček, dávám čtyři.

Tímto děkuji nakladatelství Alperss, za poskytnutí recenzního výtisku!