Recenze! Hrobař - Marina Heib

přeložil Martin Švehla
Vazba:
Vázaný
EAN:
9788072435890

Anotace:
Tělo leželo na lůžku pečlivě upraveném z chrastí a slámy, zakryté bílým prostěradlem. Na promoklé půdě lesní mýtiny se sotva ještě najdou nějaké stopy. Prší už několik dnů. Vrchní komisař Christian Beyer, velitel hamburské Zvláštní vyšetřovací skupiny, vstupuje pod igelitový baldachýn, aby se na mrtvého chlapce lépe podíval: Čtvrtá oběť, čtvrté mrtvé dítě. Zmocňuje se ho vztek, protože cítí, jak je bezmocný. Zatím nemají o moc víc než záhadné žalmy vraha, který nikdy neudeří na stejném místě dvakrát. Média mu přezdívají pouze Hrobař.  Christian Beyer a jeho lidé ho musejí najít dříve, než si vyhledá pátou oběť. Pomůže jim psycholožka Anna Maybachová najít rozhodující stopu? Další kriminální román Mariany Heib provádí čtenáře komplikovaným vyšetřováním případu, který souvisí s prostředím pedofilní kriminality a má působivé psychologické pozadí, které autorka zasvěceně a srozumitelně podává čtenáři na cestě za tajemstvím překvapivé pointy celého příběhu.

O autorovovi:
Narodila se uprostřed lesů, jeskyní a pivovarů ve Svatém Ingbertu v Sársku. Po studiu orientalistky a filozofie se odstěhovala v roce 1988 do Hamburku, kde přispívala jako novinářka do několika časopisů. Od roku 1998 pracuje jako autorka televizních scénářů na volné noze. Její první detektivní román s komisařem Christianem Bayerem, jeho pátračkou a psycholožkou Annou Maybachvou vyšel roku 2006 v nakladatelství Piper Verlag. Dnes vycházejí další díly a získávají si stále více čtenářů strhujícími zápletkami, napětím i sympatickými postavami kriminalistů.

Můj názor:
Knihu Hrobař jsem si vybrala, protože mě prostě zaujala obálka i název. Navíc je to detektivní román, můj oblíbený žánr, takže jsem si řekla, proč ne. V úvodu je nám představená rodina, která na pohled vypadá jako vzorná, ale je tomu opravdu tak? Po pár odstavcích vám dojde, že to tak není. Hlavou vám bude vrtat několik otázek. Proč nikdo v této rodině nemluví? Proč se matka v obýváku modlí? Po přečtení kapitoly zjistíte, že jste se vrátili do něčích vzpomínek, ale komu patří?
Vrchní komisař Christian Bayer a jeho zvláštní vyšetřovací tým opět stojí před  sérii brutálních vražd. Vrah se zaměřuje především na malé chlapce, kteří byli pohlavně zneužiti. Zanechává u obětí žalmy z Bible, a každou z nich vždy pečlivě a umělecky naaranžuje. Vypadá jako by svého činu litoval, ale proč? A kdo je nakonec vůbec vrah? Není ještě skryto něco, co ostatní nevidí?
Hlavní postavy Christian Bayer, vás zpočátku asi moc nezaujme. Spíše psycholožka Anna Maybachová. Mladá žena, která zkoumá, proč ženy milují násilnické ženy stejně jako její matka Annina otce. Na jedné své přednášce se seznámí s Petem  Alttmannem. Ještě ten den si začnou románek, ale o  žádné lásce nemůže být ani řeč.
Pete je ovšem zajímavá postava, která mě zaujala víc než hlavní postava Christian Bayer. Budou vás bavit jejich dialogy s Annou a jejich občasné postelové hrátky:D.  Protože je Pete přidělen do Hamburského vyšetřovacího týmu jako psychlog, setkání Anny a Christiana je téměř nevyhnutelné.  Mezi Annou a Christianem to jiskří, ale co Pete? Docela mi přišel románek hrdinů vhod. Nemusíte totiž u příběhu jen přemýšlet, ale budete se bavit a milostné části jsou takové oddechové. Některé situace mi přišli vzhledem ke vztahům mezi postavami dost komické, takže jsem se občas i zasmálaJ.

Hodnocení:
Knihu bych hodnotila velice kladně, určitě stojí za to si jí přečíst. Z pěti hvězdiček dávám pět. Za skvělý a poutavý příběh. Za oddechové části, které mě nesmírně bavili. Za skvělé dialogy mezi hrdiny a nakonec i za nepřehlédnutelnou obálku. Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Brána, které mi recenzní výtisk poskytlo.