Recenze! Loutkař - Marina Heib

detektivky, kriminální romány
ISBN:
978-80-87408-02-5
EAN:
9788087408025

Anotace:
Knihu Loutkář napsala Marina Heib. Rudá jizva nad srdcem a zrcadlo v ruce. Jaké poselství se skrývá za touto scénou, kterou zinscenuje seriový vrah se svými oběťmi? Christian Beyer se svým týmem při vyšetřování odhaluje bezohlednou hru o peníze, moc a pokrok, která si vyžaduje smrtelnou daň.
Vrchní komisař Christian Beyer a jeho kolegové ze zvláštní vyšetřovací komise stojí i na počátku dalšího případu před zdánlivě neřešitelnou záhadou.
V Německu a Franci je brutálně zavražděno několik mladých žen. Těla jsou upravena jako umělecká díla, je z nich vyříznuto srdce a všechny oběti mají v ruce zrcadlo. Jaké poselství se skrývá za touto scénou, kterou sériový vrah zaranžuje se svými vesměs mladými oběťmi? Čas pracuje proti vyšetřovatelům, vrah je chytrý a určitě udeří znovu.
Hlavním problémem pro zkušené vyšetřovatele je zjistit spojení mezi jednotlivými oběťmi. Když se začne rýsovat slibné schéma, policisté narazí na další vraždu, která zcela vybočuje z řady. V novém počátku pomůže několik náhod a chytrých úvah. Opět však následují nové vraždy. Autorka čtenáři zprostředkovává fakta, která vyšetřovatelé nemají k dispozici.
 Existuje totiž osoba, která, přestože zdánlivě nemá s vraždami nic společného, objedná soukromé vyšetřování. Dlouho zůstává nejasné, co ji spojuje s vrahem. Když policie začne smyčku utahovat, vrah se dostane do nebezpečné blízkosti jedné z pracovnic zvláštní vyšetřovací komise a pro Christiana Bayera a jeho kolegy začne závod se smrtí. V razantním závěru následuje překvapující rozuzlení všech nezodpovězených otázek.

O autorce:
Narodila se uprostřed lesů, jeskyní a pivovarů ve Svatém Ingbertu v Sársku. Po studiu orientalistky a filozofie se odstěhovala v roce 1988 do Hamburku, kde přispívala jako novinářka do několika časopisů. Od roku 1998 pracuje jako autorka televizních scénářů na volné noze. Její první detektivní román s komisařem Christianem Bayerem, jeho pátračkou a psycholožkou Annou Maybachvou vyšel roku 2006 v nakladatelství Piper Verlag. Dnes vycházejí další díly a získávají si stále více čtenářů strhujícími zápletkami, napětím i sympatickými postavami kriminalistů.

Můj názor:
Knihu Loutkař jsem si vybrala, protože mě zaujala jak obálkou, která je dle mě hodně vyvedená, tak svým názvem. Žánrově se tahle četba řadí k detektivním románům, což já můžu. Záhady a hádanky, to je moje. Musím poznamenat, že autorka má velmi čtivý styl, který vtáhne hned od prvních stran.  Hlavní linie příběhu začíná tím, že do muzea loutek dorazí nový náklad. Zaměstnanci, kteří zboží přebírají, s hrůzou zjišťují, že v dřevěné bedně není loutka, ale mrtvola mladé ženy.
Někdo jí umělecky naaranžoval, vyřízl srdce a do rukou vložil zrcadlo. Případu se ujímá vrchní komisař Christian Bayer, a jeho zvláštní Hamburský tým. Snaží se získat co nejvíc informací, ale vrah je extrémně chytrý a stále uniká. Ovšem nesmím zapomenout na záhadnou ženu, kvůli které všechny vraždy začnou. Z neznámých důvodu se od vraha nechává vydírat. Žena si najme někoho, aby jí o neznámém muži zjistil veškeré dostupné informace.
Od začátku mě zajímalo, proč se dotyčná nechává dobrovolně vydírat, a co o ní vrah může asi tak vědět hrozného, že si vše nechává líbit. Když však budete číst pozorně, mohlo by vás to napadnoutJ . Pokud se ovšem těšíte stejně jako já, že budete hádat, kdo je vrahem, tak vás musím zklamat. Vraha budete znát téměř od začátku a nechá vás nahlížet i do své duše, ale na napětí to knize neubírá, naopak. Kolem bude spousta tajemství a nezodpovězených otázek, které budete chtít rozluštit.
 Po celý čas příběhu se budete ptát, proč to vůbec dělá? Co chce vyříznutým srdcem naznačit?  A co mají znamenat ty zrcadla?
Dialogy mě u této knihy bavily nejvíc, pořád se mezi řádky objevovalo nějaké tajemství a zajímavé informace. Navíc je vidět znalost prostředí, a i vedlejší postavy jsou velmi dobře vykresleny. Za zmínku stojí literární vědkyně Petra Rahnbergová a záhadný vyšetřovatel tajemné ženy. Oba do příběhu významně zasahují. Z těchto důvodu se mi kniha četla velmi dobře a opravdu mě bavila, i když je spíše pro povahy silnější náturyJ.  Ale myslím si, že abyste si udělali ten správný obrázek, měli byste si knihu přečíst sami.

Hodnocení:
Kdybych měla knihu Loukař hodnotit hvězdičkami, dala bych jí pět z pěti. Za skvělé dialogy, promyšlený příběh plný napětí, a za nepřehlédnutelnou obálku i název. Tímto děkuji nakladatelství Deus za poskytnutí recenzního výtisku.