image1 image2 image3

HELLO I'M JOHN DOE|WELCOME TO MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO DO CREATIVE THINGS|I'M PROFESSIONAL WEB DEVELOPER

Recenze! Až na konečnou tmy (Neal Baer - Jonathan Greene)






Název: Až na konečnou tmy (orig. Kill Switch, 2012)
Autoři: Neal Baer a Jonathan Greene
Překlad: Jiří Janda
Vazba: Tvrdá s přebalem
Počet stran: 360
Vydal: Baronet, 2012 (1. vydání)
Doporučená cena: 299 Kč




Knihu jsem si vybrala, protože mám ráda náměty okořeněné tajemstvím. Příběhy, u kterých člověk musí přemýšlet, a je napjatý do poslední stránky. Musím hned zkraje poznamenat, že tato kniha, tohle všechno splňuje. I když je pravda, že jsem k ní zpočátku přistupovala skepticky. Říkala jsem si, dva scenáristé napsali knihu? Jak to asi mohlo dopadnout? V mysli se mi okamžitě vyrojily všechny ty nepovedené americké filmy… Ale zvědavost zvítězila nad předsudky! Jednak mě zaujala obálka, a posléze i anotace.

Autoři: Neal Baer a Jonathan Greene, jsou zkušení producenti, a scénáristé seriálu Právo a pořádek. Až na konečnou tmy, je jejich literární prvotina.

Děj: V prologu se seznámíme s Dr. Claire Watersovou. Respektive, se vracíme ve vzpomínkách do hrdinčina dětství. Claire, a její kamarádka Amy si hrají před domem, když před nimi zastaví oslnivě bílé BMW. Vystoupí z něj muž, a unese Amy přímo před jejíma očima. Nejspíš i proto, se Claire rozhodne stát psycholožkou. Chce pomáhat lidem, a nahlížet do těch nejtemnějších zákoutí lidské duše.

Poté se přesouváme do současnosti, kdy soudní psychiatrička dostává svůj první případ. Jejím pacientem se stává Todd Quimby, kterého matka v dětství bila a zneužívala. A aby toho nebylo málo, otec se z něj snažil udělat chlapa tím, že před ním spal s děvkami a popisoval mu sexuální praktiky, které s nimi prováděl. Nakonec Quimbyho matka jeho otce zastřelí, a donutí chlapce, aby všemu přihlížel. Když chce zabít i jeho, dojdou jí náboje. U pacienta je evidentní nenávist vůči ženám, přesto však Claire rozhodne o jeho propuštění. Že to nebylo správné rozhodnutí, jí dojde po pár dnech, kdy Qiumby začne vraždit. Vyšetřování se ujímá detektiv Nickem Lawler, který si prošel také nejednu bolestnou zkušeností. Společně s doktorkou začíná pátrat po vrahovi žen, jenž jsi, jsou vzhledem nápadně podobné… Jenže, jak nakonec vše skončí? Dopadnou toho správného vraha? Vyhrají hrdinové bitvy se svými démony? Jaké další tajemství skrývají? Co si myslíte? Dopadne to dobře? Podle mě ano, ale Vy na to můžete mít jiný názor!

Obálka: Jak jsem v úvodu psala, obálka mě zaujala, aniž bych si přečtla anotaci. Rovněž bych vyzdvihla název, který příběh dokonale vystihuje.

Postavy: Doktorka Claire Vás okouzlí nejen svou osobností, ale i tím, jak dokonale dokáže číst v mysli člověka - z pouhých gest, a výrazu. Například, když někoho něco trápí a dívá se Vám do očí, tak si buďte
 téměř jistí, že se touží svěřit. Nebo když máte v bytě uklizeno, ale šuplíky uvnitř jsou rozházené, svědčí to o tom, že ač nejspíš vypadáte dobře, v duši máte chaos. Claire to všechno ví, ale její hvězdnou kariéru hatí vzpomínky na dětství, a nezodpovězené otázky. Celý život si totiž vyčítá, že nezabránila únosu své kamarádky. Případ Todd Quimb, jí celou záležitost připomíná. 

Nick Lawer má také svou třináctou komnatu. Jeho žena spáchala sebevraždu, ze které byl obviněn, ale nakonec byla všechna podezření stažena, pro nedostatek důkazu. Nicka její smrt zasáhla natolik, že se stáhl do sebe a téměř s nikým nekomunikuje… Ani se svými dcerami, které ač velice miluje, nemá na ně čas.

V knize vystupují i další postavy, ale myslím si, že ty není třeba zmiňovat, protože příběh jen dokreslují.

Dialogy: Ty bych vyzvedla. Podle mě jsou skvěle napsány, a celý příběh na nich stojí! Vždy se z nich dozvídáme něco o postavách, nebo posouvají děj dopředu. A přesně takový účel by dialog měl mít. Téměř na žádné stránce nenarazíte na prázdné rozhovory.

Styl: Je velmi čtivý a svižný, vlastně mu nemám co vytknout. Musím říct, že námět je dokonale promyšlen a rozhodně není odfláknutý. Ani jsem nenarážela na pasáže, které by mě nudily. Naopak, nedokázala jsem knihu odložit, dokud jsem jí nedočetla.

Závěr: Až na konečnou tmy, je skvělá kniha, která se bude líbit všem příznivcům psychologických thrilleru. A určitě patří k tomu nejlepšímu, co jsem v tomto žánru četla. Jsem si téměř jistá, že si oblibu získá i na Českém trhu! Z pěti hvězdiček dávám pět,  opravdu nemám co vytknout!

Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství Baronet, které mi recenzní výtisk poskytlo!

Share this:

CONVERSATION

1 komentářů:

  1. Tak to si rozhodně ukládám do kolonky "chci si přečíst" :)) dík za tip a skvělou recenzi :)

    OdpovědětVymazat